Сергій Колебошин: «Розвиток інклюзивної освіти – пріоритет для Одеської області»

10 серпня 2017 року, 13:12

На Одещині розробляють план щодо розвитку інклюзивної освіти та готують нових педагогів для дітей з особливими потребами. Про це йшлося на нараді за участю структурних підрозділів ОДА. В 2016-2017 році в Одеській області створено 82 класи з інклюзивною формою навчання, де перебуває 127 учнів із особливими потребами. Ще 172 дитини відвідують спецкласи, що працюють в загальноосвітніх школах. Але це невелика кількість дітей, які потребують на особливий підхід для отримання освіти.

«Якщо дитині надається доступ до загальної освітньої системи, що не має умов для забезпечення відповідного її можливостям навчання, насправді порушується її право на якісну освіту. Сенс інклюзії полягає не в тому, щоб протиставити дві освітні системи – масову та спеціальну, а в тому, щоби наблизити їх, зробити кордони між ними прозорими, збагатити загальну педагогіку досягненнями спеціальної», – зазначив заступник голови ОДА з гуманітарних питань Сергій Колебошин.

Зараз в інклюзивних класах працює майже 60 асистентів вчителя, які безпосередньо займаються із дітьми з особливими потребами. Вже наступного року до них приєднаються ще 34 педагоги. Наразі вони проходять відповідне навчання.

Також обговорювали питання щодо створення системи інклюзивно-ресурсних центрів. Вони допомагатимуть розробляти індивідуальні навчальні програми, надаватимуть психологічну допомогу, консультації тощо. За словами Сергія Колебошина, на Одещині необхідно розпочати потужну інформаційну кампанію щодо толерантного ставлення до дітей с особливими освітніми потребами та залучати для цього ЗМІ та соцмережі.

Портал працює в режимі тестової експлуатації